dissabte, 28 de maig de 2011

“©0M|3!nº@’L5”

COMBINA’LS és un projecte creat per fomentar el càlcul mental i la combinació i creació de paraules.
Creat per Núria Busquets, Marta Cabané i Vereda López, estudiants del grup B1 de segon de Grau de  Magisteri de la Universitat de Girona.

Introducció:

La proposta de treball que exposem, està inspirada en el llibre de Raymond Queneau Cent Mille Miliard de Poèmes que Marius Serra ens va exposar a una conferència que va fer a la Universitat de Girona.
Amb aquest llibre, Queneau, ens explicava la importància de la combinació de paraules per tal d’obtenir noves creacions.
Tenint en compte aquesta idea, proposem a els alumnes que intentin combinar els números i les lletres per tal d’obtenir uns resultats concrets.
Aquesta proposta consta de dues vessants:      
  •  La vessant del llenguatge matemàtica
  •   La vessant lingüística


Ambdues propostes tenen la mateixa base i la mateixa finalitat: que els nens combinin tant les lletres com els números.

Objectius de l’activitat:

-          Desenvolupar l’agilitat mental mitjançant el càlcul.
-          Treballar les operacions aritmètiques bàsiques (suma, resta, multiplicació, divisió)
-          Potenciar la capacitat de combinació de nombres i lletres.
-          Desenvolupar la creació de paraules a partir de les lletres.
-          Saber donar sentit i coherència al combinar paraules per formar frases.

A qui va dirigit?

Aquesta activitat va dirigida als alumnes de cicle mitjà (3r i 4t); tot i que es pot adaptar a altres cursos, així com aules de reforç o a alumnes amb dificultats a l’àrea de matemàtiques.
Pensem que adaptant les lletres i números pot funcionar a qualsevol curs.


Enllaç:
DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada