dilluns, 30 de maig del 2011

DIUEN QUE SENSE EL LLENGUATGE MATEMÀTIC EL MÓN SERIA DIFERENT… ÉS VERITAT?

Som la Cèlia Romero, l’ Andreu Megias i en Joan Pau Torralba, tots estudiants de la Universitat de Girona. Actualment cursem  segon del Gran en Educació Primària.

La nostra proposta didàctica està relacionada amb el llenguatge matemàtic i l’entorn quotidià. Actualment a l’escola, molts nens i nenes no els agraden les matemàtiques, i davant d’aquest fet, no podem quedar-nos de braços plegats, cal actuar i despertar l’interès dels alumnes. Pensem que les nostres activitats, on hi treballem el llenguatge matemàtic, poden ampliar la visió dels nens i nenes en el camp matemàtic, a vegades limitat a un conjunt d’operacions buides de contingut i de sentit. Per tant, és molt important fer-los veure la importància que poden tenir les matemàtiques en les seves vides. No en som gaire conscients, i els més petits encara menys, però estem envoltats d’una gran quantitat de conceptes matemàtics, i fins i tot, sense ells, la vida, seria diferent. El llenguatge matemàtic adquireix un significat en la vida real, i així els ho hem de fer veure als nostres alumnes.

Per a tots aquells mestres que comparteixen una manera de pensar semblant a aquesta, us proposem aquesta seqüència didàctica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada